IDEA ciągle na minusie

PTK Centertel ogłosił wyniki finansowe za rok 2001. Firma jest wciąż 'na minusie', chociaż straty są mniejsze niż rok wcześniej. Przychody Centertela (spółki zależnej TP SA) wzrosły w 2001 roku aż o 52,4% i wyniosły 2,36 miliarda złotych. Dobrym wskaźnikiem jest także zmniejszenie się straty netto o 9% (do 603 milionów zł). Ujemny wynik finansowy spółki jest między innymi rezultatem sporych nakładów inwestycyjnych. Centertel zapowiada ich dalszy wzrost, który jednak będzie uzależniony od terminu wdrożenia UMTS w Polsce.

PTK Centertel ogłosił wyniki finansowe za rok 2001. Firma jest wciąż 'na minusie', chociaż straty są mniejsze niż rok wcześniej.
Przychody Centertela (spółki zależnej TP SA) wzrosły w 2001 roku aż o 52,4% i wyniosły 2,36 miliarda złotych. Dobrym wskaźnikiem jest także zmniejszenie się straty netto o 9% (do 603 milionów zł). Ujemny wynik finansowy spółki jest między innymi rezultatem sporych nakładów inwestycyjnych. Centertel zapowiada ich dalszy wzrost, który jednak będzie uzależniony od terminu wdrożenia UMTS w Polsce.

Jako jeden z trzech operatorów telefonii komórkowej obecnych na polskim rynku, Centertel może pochwalić się 36% udziałem w przyroście liczby nowych abonentów. Grupa zwolenników Idei i POP-a rośnie więc najszybciej. Niestety średnie miesięczne przychody na użytkownika (ARPU) spadają - w 2000 roku było to 112 złotych, a rok później - tylko 85. Jest to wartość średnia dla wszystkich klientów - między użytkownikami usługi POP a klientami abonamentowymi istnieje spora różnica. ARPU wynosi dla nich odpowiednio około 30 i 140 złotych.

Reklama

Obniżenie wyżej wymienionego wskaźnika jest wynikiem mniejszej liczby rozmów prowadzonych przez użytkowników w miesiącu. W systemie POP klienci rozmawiali tylko 36 minut na miesiąc (w porównaniu do 57 minut rok wcześniej), a płatnicy abonamentu 'wydzwonili' średnio 121 minut (141 w 2000 roku). Wskaźnikiem, który ratuje sytuację finansową Centertela jest spadek kosztu pozyskania klienta - z 586 do 428 złotych. Oznacza to, że statystyczny klient wcześniej zaczyna przynosić firmie zyski.

[www.mobile.net.pl]

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyniki finansowe | idea
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy