Fotokody wkraczają do Polski

W sierpniu 2008 roku polscy operatorzy komórkowi - Orange, Era, Plus i Play - chcą rozpo­cząć program pilotażowy przygotowujący do wprowadzenia na polski rynek fotokodów, które mogą zrewolucjonizować rynek.

O planowanych testach Fotokodów poinformował w lipcu operator komórkowej sieci Orange . "Gazeta Wyborcza" informuje, że komercyjnie usługa wystartuje w styczniu 2009 roku.

Fotokod to zapisywanie informacji w postaci dwuwymiarowej (2D), w formie niewielkich czarno-białych obrazków zbudowanych z kwadratów. Po zbliżeniu do niego telefonu komórkowego użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych treści.

Działanie kodów polega na umożliwieniu szybkiego pobrania informacji ukrytej pod kodem. Najczęściej odbywa się to przez automatyczne przekierowanie na stronę internetową, do pliku tekstowego, muzycznego czy video.

Reklama

Po co nam Fotokody? Gazeta wymienia kilka przykładów. Fotokod na przystanku autobusowym poinformuje nasz kiedy przyjedzie nasz autobus, w restauracji - pokaże skład zamawianej potrawy, w gazecie - pokaże relacje z meczu lub pozwoli wysłuchać rozmowy z politykiem, w katalogu turystycznym - pokaże film przedstawiający hotel.

Kody mogą pełnić też funkcję cyfrowego biletu, wizytówki, kuponu konkursowego lub pełnej informacji o składnikach zawartych w produktach spożywczych czy szczegółach podróży wakacyjnej.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: Orange
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy