Era zmienia oblicze
300 mln USD wyda do końca tego roku Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era GSM, na ulepszenia technologiczne i akcje promocyjne. Firma chce także zmienić swój zewnętrzny wizerunek poprzez pozyskanie większej liczby klientów instytucjonalnych.6
Według najświeższych obliczeń, Era świadczy usługi prawie 2,1 mln osób, a w jej zasięgu mieszka prawie dziewięciu na dziesięciu Polaków. Uruchomiona w marcu sieć GSM 1800 ma do grudnia tego roku mieć taki sam zasięg, co nadajniki GSM 900, a do końca przyszłego roku objąć 95 proc. powierzchni Polski. W połowie czerwca Era wprowadzi też do swej oferty usługę dostępu do Internetu za pomocą protokołu WAP (Wireless Application Protocol), a najpóźniej w grudniu - bardzo szybką transmisję danych w technologii GPRS. Przed wakacjami do sprzedaży wejdą też najnowsze modele telefonów komórkowych z przeglądarką WAP, w cenie od 100 zł netto. Inwestycje te pochłoną ok. 300 mln USD.
Era chce też pozyskać więcej klientów instytucjonalnych. - Od stycznia do kwietnia tego roku podwoiliśmy liczbę abonentów biznesowych, których mamy już ponad milion - poinformował rzecznik prasowy Ery Robert Niczewski. - To nasza reakcja na mocno zakorzenioną w publicznej świadomości, a według mnie zupełnie nie zasłużoną opinię operatora nie zainteresowanego klientem instytucjonalnym.
Według danych udostępnionych przez Erę, z jej usług korzysta siedem na dziesięć polskich firm zatrudniających powyżej 200 osób.