Era na plusie

Zysk netto Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. (PTC) w II kwartale 2001 roku wyniósł 215,4 mln zł wobec 174,2 mln zł straty netto rok wcześniej - poinformował Bogusław Kułakowski, prezes spółki na konferencji prasowej we wtorek.

Przychody spółki w drugim kwartale wyniosły 1,06 mld zł wobec 870,2 mln zł w tym samym okresie 2000 roku. - Wzrost przychodów ze sprzedaży o 19,5 proc. to przede wszystkim efekt pozyskania nowych klientów - powiedział Kułakowski.

Reklama

PTC planuje osiągnięcie na koniec tego roku przychodów ze sprzedaży o około 20 proc. wyższych niż w ubiegłym roku, kiedy osiągnęły wartość 3,6 mld zł.

Wykonanie tego planu PTC uzależnia od utrzymania się obecnej sytuacji ekonomicznej w Polsce oraz zakładanego tempa wzrostu rynku telefonii komórkowej. Kułakowski poinformował również, że plany PTC zakładają zainwestowanie do końca 2008 roku około 1,2 mld USD na rozwój i rozbudowę sieci UMTS. W drugim kwartale 2001 roku PTC zakończyła rozwój sieci szkieletowej, której długość wynosi obecnie 3.600 km. Wartość inwestycji w sieć osiągnęła 43,4 mln euro.

EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w drugim kwartale tego roku wyniósł 427,5 mln zł, podczas gdy rok wcześniej osiągnął wartość 252,6 mln zł. W drugim kwartale PTC zanotował zysk na działalności operacyjnej w wysokości 250,8 mln zł, co oznacza wzrost o 99,1 proc. w porównaniu z wynikiem rok wcześniej. W drugim kwartale tego roku do sieci Era zostało przyłączonych 400 tys. nowych abonentów. W sumie na koniec drugiego kwartału 2001 roku spółka posiadała 3,3 mln klientów, co oznacza wzrost o 47,7 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza zeszłego roku.

Spółka podała, że średni przychód na klienta (ARPU) w drugim kwartale wyniósł 104,3 zł wobec 104,9 zł rok wcześniej. Udziałowcami PTC są: wspólne przedsięwzięcie Elektrimu i francuskiego Vivendi, spółka Elektrim Telekomunikacja, kontrolująca 51 proc. oraz Deutsche Telekom (49 proc.).

Dowiedz się więcej na temat: Netto | spółka z ograniczoną odpowiedzialnością | Era

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje