E-mail wygrywa z komórką

Według badań Instytutu Gallupa, zdecydowana większość Amerykanów po zapoznaniu się z możliwościami e-maili rzadziej wykorzystuje zarówno telefon, jak i tradycyjną pocztę. Badania zostały przeprowadzone w czerwcu br. na grupie 391 użytkowników poczty elektronicznej.

Zdecydowana większość respondentów (97 proc.) stwierdziła, że poczta elektroniczna "zmienia ich życie na lepsze", a 96 proc. uważa, że "ułatwia im życie". Wśród środków komunikacji, bez których respondenci mogliby się obyć, najczęściej wymieniany jest telefon komórkowy - aż 55 proc. wskazań. Jednocześnie aż 63 proc. badanych twierdzi, że nie mogłoby żyć bez dostępu do tradycyjnego telefonu. Instytut Gallupa sprawdzał też nastawienie respondentów do e-marketingu, a w szczególności do tzw. spamu, czyli wiadomości reklamowych w postaci poczty elektronicznej rozsyłanej do wszystkich możliwych skrzynek e-mail. Aż 42 proc. respondentów deklaruje swoją "nienawiść" do tej formy informowania o produktach i usługach. 45 proc. badanych uważa spam za uciążliwy i denerwujący, ale nie pała do niego nienawiścią.

Reklama

Tymczasem nakłady firm w USA na e-marketing rosną. W roku 2000 łącznie wyniosły one ponad 1 mld USD, w tym blisko połowę stanowiły wydatki na reklamę poprzez pocztę elektroniczną. W roku 2001 nakłady na e-marketing mają wzrosnąć dwukrotnie i wynieść około 2,07 mld USD (w tym 0,9 na reklamę poprzez pocztę elektroniczną).

Według badań firmy eMarketer, na koniec 2001 roku łączna liczba użytkowników poczty elektronicznej w Stanach Zjednoczonych wyniesie 111 mln, natomiast Forester Research szacuje tę liczbę na 115 mln. Wielkość ta przewyższa liczbę użytkowników Internetu - w 2000 roku, w zależności od badania, szacowano, że jest ich 30 - 60 mln (wg eMarketera). Zgodnie z raportem eMarketera najwyższą liczbę internautów podaje Cahner In-Stat - 62 mln, a najniższą Harris interactive - 27 mln.

(PC Kurier)

PCkurier
Dowiedz się więcej na temat: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji | telefon | e-mail

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje