Duchy w sieci
Statystycznie, ponad milion abonentów Vodafone nie używało swojego telefonu przez co najmniej trzy miesiące. To tzw. "duchy" - klienci, którzy zakupili nowy zestaw pre-paid, zamiast doładować stan konta w poprzednim.
Subsydiowanie aparatów obniża ich cenę, zachęcając klientów do skorzystania z oferty abonamentowej danego operatora. Vodafone uważa, że takie działania ostatnio doprowadziły do sytuacji, w której kupno nowego telefonu (bo jest nowy i ładniejszy od poprzedniego) jest niewiele droższe od kupna karty pre-paid - a większość starych telefonów leży pochowana w szufladach lub po prostu została wyrzucona. Duchy to prawie 12 procent spośród 12.3 milionów klientów tego operatora na Wyspach. Ale to nie tylko problem w tej sieci - ceny zestawów pre-paid zostały już podniesione przez Orange, BT Cellnet i One2One. Kroki te mają na celu zachęcenie do korzystania z abonamentów.
Dla przykładu: One2One posiada 9 milionów klientów, z czego 80% to abonenci telefonów pre-paid...
(mobile.net.pl)