Chłonny rynek komórkowy

Najnowszy raport przygotowany przez Jupiter MMXI przewiduje, ze w roku 2006 Europejczycy wydadzą ponad 3,3 miliarda euro na "kontent" do swoich komórek, podczas gdy na programy i usługi sieciowe do komputerów stracą dwa razy mniej (wg prognozy 1,7 miliarda euro). Obecnie prawie cały "kontent" internetowy jest bowiem za darmo, a użytkownicy tak się do tego przyzwyczaili, że bardzo trudno to zmienić.

Najnowszy raport przygotowany przez Jupiter MMXI przewiduje, ze w roku 2006 Europejczycy wydadzą ponad 3,3 miliarda euro na "kontent" do swoich komórek, podczas gdy na programy i usługi sieciowe do komputerów stracą dwa razy mniej (wg prognozy 1,7 miliarda euro). Obecnie prawie cały "kontent" internetowy jest bowiem za darmo, a użytkownicy tak się do tego przyzwyczaili, że bardzo trudno to zmienić.

Kwota 252 miliony euro, jaka została wydana przez Europejczyków w 2001 roku na usługi sieciowe - w ponad 70 % była opłata za korzystanie ze stron dla dorosłych, resztę zapłacono za sieciowe gry i informacje finansowo-biznesowe - konkluduje raport. Ta struktura zdaniem Jupiter MMXI zmieni się juz wkrótce. W 2006 roku 67 procent przychodów firm internetowych będzie generować cyfrowa muzyka i informacje biznesowe.

Na tym tle znacznie lepiej (dla dostawców zawartości) prezentuje się rynek "mobilny". Europejscy komórkowcy wydali w minionym roku 590 milionów euro głównie na dzwonki, loga, serwisy informacyjne przesyłane SMS-em i przesyłane komórką informacje giełdowe. "Coraz większa popularność SMS-ów - to dobra wiadomość dla rynku mediów elektronicznych. Firmy majace problemy ze ściągnięciem opłat za dostarczanie informacji przez internet - mają znacznie większe możliwości zarobienia na tych samych informacjach przesyłanych za pomocą SMS-ów" - podsumowuje raport jego autor - Olivier Beauvillain..

Reklama
MMM
Dowiedz się więcej na temat: komórkowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy