Ceny usług mobilnego internetu w Polsce

Ile średnio kosztuje mobilny internet w Polsce oraz jaki procent Polaków z niego korzysta? - odpowiedź znajdziemy w analizie przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Usługi mobilnego dostępu do internetu stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku telekomunikacyjnego, czego odzwierciedleniem jest wzrastająca liczba użytkowników usługi i jej penetracji.

Reklama

W drugiej połowie 2011 r. około 8,18 proc. Polaków korzystało z mobilnego dostępu do internetu. Poziom penetracji usługą plasuje Polskę na dziewiątym miejscu pośród państw członkowskich UE.

W opracowaniu uwzględniono oferty sześciu operatorów świadczących usługę mobilnego internetu: Cyfrowy Polsat S.A., Netia S.A., P4 Sp. z o.o., Polkomtel S.A., Polska Telefonia Cyfrowa S.A. oraz PTK Centertel Sp. z o.o. według stanu na 26 stycznia 2012 r.

Segment rynku internetu mobilnego charakteryzuje wzrost liczby ofert kierowanych do użytkowników końcowych, zwiększanie miesięcznych limitów transferu przez dostawców usługi oraz spadek cen.

Średnie miesięczne koszty korzystania z usługi mobilnego internetu w ofertach abonamentowych w przypadku klientów indywidualnych wyniosły:

Od 15,5 zł do 42 zł przy limicie do 5GB włącznie,

Od 50,3 zł do 68,8 zł przy limicie 5-10GB,

Od 60,3 zł do 99 zł przy limicie 10-20GB,

Od 95,5 zł do 162,1 zł przy limicie powyżej 20GB.

Średnie miesięczne koszty korzystania z usługi mobilnego Internetu w ofertach abonamentowych dedykowanych dla klientów biznesowych wyniosły:

Od 15,5 zł do 36,4 zł przy limicie do 5GB włącznie,

Od 49,4 zł do 61,1 zł przy limicie 5-10GB,

Od 59,4 zł do 73,4zł przy limicie 10-20GB,

Od 95,4 zł do 122,1 zł przy limicie powyżej 20GB.

Średni miesięczny koszt korzystania z usług przedpłaconych mobilnego dostępu do internetu wahał się w granicach od 25 zł do 31 zł.

W porównaniu z majem 2010 r. odnotowano spadek cen mobilnego internetu, średnio dla uwzględnionych w zestawieniu ofert abonamentowych o ponad 11,1 proc. (klienci indywidualni) oraz blisko 12,8 proc. (klienci biznesowi). Trend ten był również charakterystyczny dla usług przedpłaconych. Średni miesięczny koszt korzystania z internetu mobilnego na kartę spadł o 40,7 proc. w porównaniu z 2010 r.

Dowiedz się więcej na temat: Polsko! | usługi | internet | ceny | mobilny internet

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje