Bezprzewodowa kafejka Motoroli
Podczas Światowego Kongresu 3GSM Motorola ogłosiła wprowadzenie Kafejki Bezprzewodowej (Mobile Services Café) -nowego zestawu aplikacji i usług, które pozwolą operatorom telefonii komórkowej świadczyć usługi transmisji danych za pomocą dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.
Projekt Kafejki Bezprzewodowej obejmuje usługi i aplikacje oparte na oprogramowaniu wspieranym przez niezbędne środki programowo-sprzętowe, architekturę i treści firm trzecich zaprojektowane tak, aby operatorzy mogli szybciej dostosować usługi bezprzewodowe do potrzeb zróżnicowanego rynku i sprzedawać je pod własną marką. Dzięki temu, abonenci telefonii komórkowej będą mogli skorzystać z szerokiej oferty zindywidualizowanych treści i usług, które pozwolą zmienić każde bezprzewodowe urządzenie z dostępem do Internetu w "alter ego" użytkownika dostosowane do indywidualnych potrzeb.
Kafejka Bezprzewodowa oferuje operatorom wybór aplikacji dostosowanych do profilu ich działalności. Motorola zapewni instalację na stronie internetowej operatora oraz może udostępniać te usługi i zarządzać nimi z serwera Motoroli lub innych źródeł. Zgodnie z modelem handlowym Kafejki Bezprzewodowej, Motorola wraz z operatorem będzie uczestniczyć w sukcesie przedsięwzięcia, tym samym redukując potencjalne ryzyko finansowe operatora, co pozwoli mu skoncentrować się na działalności handlowej i jej rozszerzaniu.
Motorola dostarczy, zainstaluje i zapewni wsparcie dla technologii pozwalającej na działanie portalu operatora. Kafejka Bezprzewodowa będzie dostępna w pakiecie z zestawem usług, również profesjonalnych, jakie operatorzy mogą wykorzystać w celu zindywidualizowania, zainstalowania i utrzymania wybranego przez nich zestawu rozwiązań.
Poszczególne produkty w ofercie Kafejki Bezprzewodowej obejmują rozwiązania związane z przesyłaniem wiadomości tekstowych, serwisem informacyjnym i rozrywkowym, działalnością przedsiębiorstw, i handlem bezprzewodowym. Usługi Kafejki Bezprzewodowej obejmują serwer oferujący aplikacje J2ME, usługi personalizacji, platformy gier dla jednego i wielu użytkowników, kalendarz, tablicę ogłoszeń, serwer synchronizacji, chat, przesyłanie zdjęć, dostęp do bazy danych firmy i wiele innych. Dzięki pełnemu zestawowi usług, operatorzy sieci będą w stanie stworzyć atrakcyjną i użyteczną ofertę dla różnych segmentów rynku telefonii komórkowej, poczynając od młodzieży, poprzez biznesmenów aż po kręgi przyjaciół, rodziny i indywidualnych użytkowników. Ponadto, szeroki wachlarz usług udostępniania zasobów i innych profesjonalnych funkcji pozwala Motoroli i jej klientom dostosować rozwiązania do potrzeb rynku.
Pierwszym europejskim operatorem sieci, który już przeprowadza testy Kafejki Bezprzewodowej Motoroli jest brytyjski mmO2.
(mobile.net.pl)