Android ma duże kłopoty w USA. Może zniknąć z rynku?

Google chwaliło się niedawno, że każdego dnia na całym świecie aktywowanych jest 850 tys. urządzeń z Androidem. Ale gigant z Mountain View i tak ma spory problem, którego nie umie przeskoczyć. Ten problem nazywa się rynek amerykański i niektórzy już wieszczą, że może nawet doprowadzić Androida do upadku.

O ile w Polsce czy w ogóle w Europie łatwiej spotkać właściciela smartfona z Androidem niż kogoś, kto ma iPhone'a, o tyle w USA jest dokładnie na odwrót. Wielu Amerykanów to prawdziwi wyznawcy gadżetów z jabłuszkiem i nie jest w stanie tego zmienić fakt, że urządzenia innych marek są często naprawdę dobrym wyborem.

Reklama

Zbliża się koniec Androida - straszy Business Insider i podaje za "Forbesem" dane dotyczące sprzedaży urządzeń mobilnych. Okazuje się, że jeszcze w zeszłym roku w I kwartale Apple miało 36 proc. udziału w rynku smartfonów. Teraz kontroluje już 59 proc. rynku (a w ostatnim kwartale 2011 roku kontrolowało aż 63 proc. rynku).

Z kolei sprzedaż smartfonów innych marek niż Apple spadła w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku o 38 proc. Dane "Forbesa" pochodzą od trzech największych telekomów w USA (Sprint, Verizon, AT&T) i oczywiście nie muszą być superdokładne. Niewątpliwie pokazują pewien trend i jest to trend dość fatalny dla Google. Business Insider oczywiście wie, że poza Ameryką wygląda to trochę inaczej. Jednak i tak uważa, że klienci dali Androidowi wielką czerwoną kartkę. Ba, to może być dla niego początek końca.

W końcu jest oczywiste - to znów zdanie redaktorów Business Insidera, nie moje - że ludzie po prostu wolą iPhone'a od innych smartfonów. Są przyzwyczajeni do iOS-a, chcą urządzenia z iOS-em, a nie czymś, czego nie znają. Apple zdecydowanie wygrywa w USA nie tylko na rynku smartfonów, ale i tabletów.

Prawdę mówiąc, nie do końca wiem, co o tych danych sądzić. Owszem, ja żyję w świecie, gdzie niemal wszyscy mają smartfony z Androidem, a iOS-a widuję raczej od święta niż na co dzień i nie widzę w nim nic nadzwyczajnego. Ale amerykański rynek ma znaczenie dla Google. Jeśli klienci w tym tempie będą odwracać się od Androida, firma z Mountain View naprawdę będzie miała problem.

Mam wrażenie, że Business Insider trochę przesadza, bo widzi problem z innej perspektywy niż mieszkańcy innych państw niż USA. Faktem jednak jest, że Android nie jest w stanie zbudować we własnym kraju silnej marki. Może więc jest trochę racji w tym, co pisze Business Insider? Czy faktycznie jest możliwe, że Android zniknie, bo ma poważny kłopot z przebiciem się w Stanach Zjednoczonych?

Michał Wilmowski

http://vbeta.pl

Dowiedz się więcej na temat: Android | Google

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje