75 mln Sony Ericssonów w 2006 roku

Firma Sony Ericsson w czwartym kwartale 2006 roku sprzedała 26 mln telefonów na całym świecie, co stanowi wzrost o 61 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku.

Dzięki takim wynikom firma zdecydowanie zwiększyła swój udział w rynku w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż w rozpatrywanym kwartale sięgnęła 3 782 mln euro, co stanowi wzrost o 64 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Dochód brutto wyniósł 502 mln euro, co stanowi wzrost o 144 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Dochód netto wyniósł 447 mln euro.

Reklama

Firma Sony Ericsson powiększyła przez miniony kwartał swój udział w rynku dzięki niezmiennemu powodzeniu takich produktów, jak telefony K800/K790 Cyber-shot czy linia telefonów marki Walkman. Średnia cena sprzedaży (ASP) nieco przekroczyła oczekiwania. Przyczyną takiego rozwoju wypadków były bardziej korzystne od oczekiwanych warunki rynkowe i niezmiennie wysoki popyt na najbardziej popularne aparaty Sony Ericsson. Najsilniejszy wzrost odnotowano na rynkach wschodzących w Ameryce Łacińskiej oraz w rejonie Azji Pacyficznej, a także w Europie. Fakt ten świadczy o tym, że firmie Sony Ericsson udało się poszerzyć swoją ofertę o atrakcyjne produkty ze średniego przedziału cenowego, wzmacniając w ten sposób swoją pozycję na nowych rynkach, jednocześnie nie zmniejszając rentowności swojej działalności.

- W czwartym kwartale 2006 roku firma Sony Ericsson kończyła doskonały rok z rekordowymi wynikami sprzedaży oraz dochodem netto - takie rezultaty zawdzięczamy ogromnej popularności naszych telefonów wyposażonych w zaawansowane aparaty cyfrowe oraz telefonów muzycznych - powiedział Miles Flint, prezes firmy Sony Ericsson.

W 2006 roku Sony Ericsson sprzedał w sumie 74,8 mln telefonów, zaś przychody ze sprzedaży sięgnęły 10.959 mln euro, a dochód brutto wyniósł 1298 mln euro.

Według firmy Sony Ericsson w 2006 roku na całym świecie sprzedano około 980 mln aparatów - to więcej niż wynosiły zeszłoroczne szacunki, które mówiły o nieco ponad 950 mln. Opierając się na tych danych Sony Ericsson uważa, że w ostatnim kwartale 2006 roku rozwijała się szybciej od rynku, zyskując po raz kolejny około 1 proc. udziału w rynku i osiągając ostatecznie na koniec kwartału w przybliżeniu 9 proc. udziału w rynku globalnym. Jeżeli porównamy bieżące wyniki firmy z wynikami z czwartego kwartału roku 2005, zobaczymy, że w minionym kwartale rozwój był o około 2 proc. lepszy niż rok wcześniej.

PG

Dowiedz się więcej na temat: firmy | dochód | firma | Sony Ericsson | Sony

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje