2015: Co trzeci Polak będzie korzystał z internetu

Do 2015 roku już co trzeci Polak będzie korzystał z internetu - wynika z raportu PricewaterhouseCoopers. Zmieni się także sposób korzystania z sieci - coraz częściej Polacy będą łączyli się z internetem przez telefon.

W Polsce w wyniku intensywnej walki cenowej prowadzonej pomiędzy Telekomunikacją Polską, a innymi dostawcami internetu szerokopasmowego (alternatywnymi operatorami telekomunikacyjnymi, operatorami kablowymi i platformami satelitarnymi) odsetek łącz szerokopasmowych we wszystkich podłączeniach do internetu sięgnął na koniec 2010 roku 63 proc.

Dalsza penetracja gospodarstw domowych dostępem do internetu szerokopasmowego oraz wzrost prędkości przesyłowych przyniesie wzrost wartości tego rynku w Polsce do 2 914 mln dol. w 2015 roku, co oznacza średni roczny wzrost o 12,8 proc. (z 1 600 mln dol. w 2010 roku).

Reklama

Według prognoz PwC, w 2015 roku co trzeci Polak będzie użytkownikiem szybkiego, mobilnego lub stacjonarnego internetu, podczas gdy obecnie dostęp do sieci posiada co piąta osoba. Dla porównania w roku 2006 dostępem do internetu mógł się pochwalić zaledwie co dziesiąty Polak. Upowszechnienie usług dostępowych jest efektem obniżania cen za podstawowe prędkości dostępowe oraz poprawy infrastruktury telekomunikacyjnej.

W najbliższych latach będą postępowały dalsze zmiany w sposobie korzystania z internetu i treściach wybieranych przez internautów. - Dzięki pojawieniu się coraz większej liczby smartfonów oraz rozwojowi mobilnego dostępu do internetu (początkowo w technologii 3G, a w kolejnych latach zapewne także LTE), polski internauta stanie się coraz bardziej mobilny. Podobnie jak nasi zachodni koledzy, coraz częściej traktujemy internet jako centrum dostępowe do muzyki, programów telewizyjnych czy książek, kupujemy online i aktywnie uczestniczymy w życiu toczącym się na portalach społecznościowych. Ta zmiana potrzeb polskich internautów napędza mobilny dostęp oraz rozwój nowych, szybkich technologii przesyłu danych - podkreśla Tomasz Prucnal z zespołu doradztwa biznesowego dla sektora telekomunikacji, rozrywki i mediów.

Dostęp do internetu pozostanie jednym z kluczowych czynników napędzających wydatki konsumenckie oraz wydatki reklamowe w branży mediów i rozrywki w nadchodzących latach. Wzrost globalnego rynku dostępu do internetu na poziomie 9,2 proc. w 2010 r. będzie kontynuowany przy średnim rocznym wzroście o 8,6 proc. - z 270 mld dol. obecnie, do wartości 408 mld dol. w 2015 roku.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy