20 mln użytkowników komórek LG z ekranem dotykowym
Firma LG poinformowała, że jej telefony komórkowe z pełnowymiarowym ekranem dotykowym znalazły 20 milionów nabywców w ciągu dwóch lat od momentu wprowadzenia na rynek.
Firma LG osiągnęła ten wynik po 26 miesiącach od premiery modelu Prada (LG-KE850), która miała miejsce w marcu 2007 r. Sprzedaż tych telefonów osiągnęła w listopadzie 2008 r. pułap 10 milionów sztuk. Sukcesy sprzedażowe odniósł też model LG Viewty (LG-KU990), wprowadzony na rynek w październiku 2007 r. Jego sprzedaż osiągnęła 7 milionów sztuk, czyli najwięcej spośród wszystkich 17 modeli LG.
Nieco później firma LG zaoferowała telefon LG Cookie (LG-KP500). W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy znalazł on trzy miliony nabywców. Popularność tego modelu pomogła firmie LG zwiększyć swój udział w rynku z 14 proc. na początku roku do 20 proc.
Jak twierdzą przedstawiciele LG, sukces firmy był możliwy dzięki opracowaniu trójwymiarowego interfejsu użytkownika S-Class, który oficjalnie zaprezentowany został w marcu bieżącego roku. Został on już wprowadzony w wielu telefonach z ekranem dotykowym. Pierwszym z nich był model Arena który w ciągu czterech tygodni zyskał 300 000 nabywców.
Interfejs S-Class mają również LG Viewty Smart (LG-GC900), LG-GD900 Crystal oraz smartfon LG-GM730 z systemem operacyjnym Windows Mobile 6.1.