125 tysięcy kary dla Play
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zadecydowała o nałożeniu na spółkę P4, właściciela Play, kary pieniężnej w wysokości 125 tys. zł. Powód? UKE stwierdził naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do klientów operatora.
W toku przeprowadzonego postępowania administracyjnego, a także na podstawie wyjaśnień Spółki Urząd stwierdził niedopełnienie przez Play obowiązku poinformowania użytkowników sieci o aktualnym cenniku usług audioteksowych. Problem związany był z promocją "Dostęp do numerów infolinii i serwisów audioteksowych".
"P4 Sp. z o.o. nie przedstawia klientom korzystającym z Oferty Promocyjnej odrębnych wzorców umów i regulaminów. Oferta ta ma zastosowanie >do wszystkich abonentów i użytkowników< Spółki, bez konieczności wykonywania przez nich dodatkowych działań, w tym bez konieczności podpisywania przez abonentów dodatkowych dokumentów poza umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych." - czytamy w argumentacji decyzji UKE.
Jak również wskazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, abonent, zawierając umowę o świadczenie usług połączeń telefonicznych, w tej sytuacji nie uzyskuje informacji o aktualnych stawkach - jest to niedopuszczalne z punktu widzenia prawa.
Maksymalna kara w tej sytuacji mogła wynieść nawet 3 proc. przychodów Play, jednak UKE uwzględnił fakt, że spółka została ukarana tylko raz od początku swojej działalności - i to za zdarzenie incydentalne niemające dużego wpływu na rynek telekomunikacyjny.
Operator Play już zapowiedział odwołanie się do sądu od nałożonej kary, która nie została jeszcze uprawomocniona.