Facebook, Instagram i WhatsApp będą płatne? Meta planuje zmiany w swoich platformach
Meta powołała specjalny zespół odpowiedzialny za identyfikację i opracowanie "potencjalnych płatnych doświadczeń" w ramach platform należących do koncernu, czyli Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, a przynajmniej tak wynika z wewnętrznej notatki do pracowników pozyskanej przez serwis The Verge.
Czyżby Mark Zuckerberg najpierw uzależnił nas od darmowego Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, a teraz planował nałożyć opłaty za korzystanie z usług, bez których duża część użytkowników nie wyobraża sobie życia? Możecie spać spokojnie, na ten moment nie słychać nic o tak drastycznych planach, ale wydaje się, że Meta po raz pierwszy zdecydowała się na poważny krok w stronę płatnych funkcji w swoich usługach, z których łącznie korzystają miliardy użytkowników.
A mowa o powołaniu specjalnego zespołu o nazwie New Monetization Experiences, na którego czele stanie szefowa działu badawczego Meta, Pratiti Raychoudhury - wygląda na to, że jest to odpowiedź firmy na poważnie zraniony przez Apple i jego politykę biznes reklamowy Meta, który przynosił dotąd ogromne zyski. Jak jednak przekonuje w wypowiedzi dla The Verge wiceszef firmy ds. monetyzacji, John Hegeman, Meta wciąż będzie rozwijać biznes reklamowy, nie będzie pobierać opłat za wyłączenie reklam i skupi się raczej na nowych możliwościach w ramach platform: