Sztuczna inteligencja zaplanuje nasze wakacje

Wirtualne próbki wakacji, pozwalające zobaczyć, a także „dotknąć” wymarzone miejsca pobytu wakacyjnego? Moduły sztucznej inteligencji wyręczające turystę w planowaniu wyjazdu? Przestrzeń kosmiczna, jako kurort wypoczynkowy? Czy tak będzie wyglądać turystyka przyszłości?

Według ekspertów, cytowanych w raporcie "Przyszłość Podróży 2024 według Skyscanner", kluczową rolę w turystyce przyszłości odegrają urządzenia elektroniczne noszone na ciele (z ang. wearables). Początki tego trendu widać już dziś, m.in. w takich produktach jak Google Glass. Za 10 lat przyjmą one mikroskopijne rozmiary (wielkości 1/60 ludzkiego włosa), a także będą prowadziły dialog ze swoim właścicielem.

Reklama

"Po roku 2020 każdy z nas będzie miał własnego, umieszczonego w zegarku lub biżuterii, «e-agenta» towarzyszącego nam dokądkolwiek się udamy" mówi futurolog Daniel Burrus. Oprogramowanie odpowiedzialne za mowę i zdolność uczenia się online utworzą "umysł" tego cyfrowego asystenta podróży. Jego "ciało" stworzą natomiast zintegrowane urządzenia, które właściciel będzie nosił na ciele.

Moduły "podręcznej" sztucznej inteligencji znajdą szersze zastosowanie i ułatwią komunikację  w trakcie wyjazdów. Jak mówi Alistair Hann, dyrektor ds. technologii w firmie Skyscanner: "Wyobraźmy sobie, że nosimy urządzenie, które potrafi na bieżąco tłumaczyć na głos słowa mówiącego do nas po chińsku taksówkarza. Albo w kilka sekund przełoży menu w restauracji  z rosyjskiego na polski. Możliwości zastosowań tych technologii jest nieskończenie wiele".

Sekcja pierwsza raportu jest także poświęcona rzeczywistości wirtualnej, która będzie pełniła niezwykle istotną rolę w procesie planowania wyjazdów. "Za kilka lat rozwój technologii umożliwi wirtualne "odwiedziny" miejsca, do którego chcemy pojechać, bez wychodzenia  z domu" mówi Gareth Williams współzałożyciel i dyrektor generalny Skyscanner. Rzeczywistość wirtualna nie zastąpi jednak prawdziwych podróży. Stanie się nowym środkiem prezentacji,  w szczególności dzięki zastosowaniu technologii haptycznych, wykorzystujących zmysł dotyku  w komunikacji z użytkownikiem.


INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: smartwatch | smartband

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje