Moment - designerski smartwatch pracujący 30 dni na jednym ładowaniu

Największą wadą dzisiejszych urządzeń mobilnych jest bez wątpienia krótki czas pracy na baterii i - co gorsza - powoli odziedziczają ją także zegarki. Tymczasem firma Momentum Labs przygotowuje smartwatcha, którego użytkownik będzie mógł zapomnieć o ładowarce na 30 dni. O ile wspomniany gadżet powstanie.

Moment - bo tak nazywać ma się ów urządzenie - to projekt, który za kilka dni zadebiutuje na crowdfundingowym serwisie Kickstarter. To od społeczności zależeć będzie zatem to, czy jego pomysłodawcy uzbierają kwotę potrzebną do ruszenia z produkcją, a mówimy tutaj o 300 000 dolarów. Użytkownicy Kickstartera niejednokrotnie udowodnili już, że potrafią być bardzo hojni w finansowaniu ciekawych pomysłów, więc jest to cel jak najbardziej realny do osiągnięcia. 

Czym w ogóle jest (albo raczej, czym ma być) Moment? To inteligentny zegarek w formie bransolety, który ma zostać wyposażony w wygięty, podzielony na dwie części ekran. Na części głównej wyświetlana będzie jedynie godzina, natomiast wszystkie powiadomienia ze smartfona mają lądować na wewnętrznej części nadgarstka. Po co? Pomysłodawcy przekonują, że dzięki temu ich smartwatch będzie bardziej osobisty. Muszę przyznać, że ma to sens, bo w przypadku obecnych już na rynku zegarków faktycznie osobom trzecim łatwo jest odczytać nieprzeznaczonego dla ich oczu maila lub SMS-a.
 
Bransoleta ma także wyświetlać pełną klawiaturę QWERTY, która pozwoli użytkownikowi na pisanie wiadomości bez konieczności wyciągania smartfona z kieszeni. Wygoda takiego rozwiązania jest jednak raczej wątpliwa, bo nawet na filmie promocyjnym nie wygląda to zachęcająco.
 
Najważniejszą cechą tego zegarka ma być żywotność baterii. Momentum Labs przewiduje zastosowanie elastycznego akumulatora, który wypełni wszystkie wolne zakamarki wewnątrz bransolety, co ma zapewnić aż 30 dni pracy na jednym ładowaniu. Brzmi to imponująco i jestem ciekaw, czy twórcom uda się w tej kwestii dotrzymać słowa.
 
Moment ma kosztować 230 dolarów (ok. 700 zł), a poświęcona mu kampania wystartuje na Kickstarterze już 24 czerwca. Wtedy też powinniśmy się dowiedzieć czegoś więcej, na temat tego interesującego gadżetu.

Reklama

Miron Nurski

komórkomania.pl

Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: Smartwatch
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy